خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/23 - 15:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حسنوند در دیدار با هیات تجاری روسی-ایتالیایی تاکید کرد:

لزوم تشکیل کمیته هماهنگی برای اجرای سریع پروژه های مشترک

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیدار با هیات تجاری روسی-ایتالیایی بر لزوم ایجاد کمیته هماهنگی بین طرفین برای اجرای سریع پروژه ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با یک هیات تجاری روسی - ایتالیایی دیدار و گفت‌وگو کرد.



در ابتدای این دیدار فریدون حسنوند با اشاره به پیشینه خوب روابط ایران با در کشور روسیه و ایتالیا، گفت: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری کشورهای بزرگ و درست در حوزه های مختلف صنعنی - اقتصادی استقبال می کند.



وی افزود: انتظار می رود روسیه و ایتالیا پا را فراتر از حوزه تحریم ها بگذارند. همکاری ایتالیا و روسیه با ایران منافع مشترک و بسیاری برای طرفین دارد. فرصت ها و امکانات فراوانی برای همکاری وجود دارد که کمتر از آنها استفاده شده است.



رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در حال حاضر شرایط مطلوب است باید مطالعات انجام گرفته در رابطه با پروژه ها به اتمام رسد و وارد مرحله عملیاتی شویم. کمیسیون انرژی آمادگی دارد از حداکثر ظرفیت خود که ظرفیت بالایی است در این راه برای پیشبرد پروژه ها استفاده کند.



وی در پایان بر لزوم ایجاد کمیته هماهنگی بین طرفین برای اجرای سریع پروژه ها تأکید کرد.



مقدس زاده قائم مقام شرکت آنالدو انرژی ایتالیا نیز در این دیدار با اشاره به چگونگی روند عملیاتی شدن پروژه های در دست اجرا، گفت: با وجود فشارهای موجود برای قطع همکاری، علاقمند به ادامه و تقویت فعالیت های شرکت در جمهوری اسلامی ایران هستیم و همانطور که نخست وزیر ایتالیا اعلام داشت این کشور نمدی برای ادامه تحریم علیه ایران ندارد.



وی در ادامه ضمانت پیشرفت سریع قراردادهای منعقده و اجرای طرح های در دست اجرا را، پشتیانی و حمایت قاطع دولت و مجلسی دانست و خواستار پیگیری مسائل و مشکلات موجود در این رابطه از سوی مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون انرژی شد.



در ادامه والتین دوبرین نائب رئیس بانک گاز پروم اظهار داشت: بانک گاز پروم در شرایط حساس سیاسی مبادرت به پشتیبانی از این برنامه های سرمایه گذاری کرده است. روسیه طی چهار سال گذشته در برابر سخت ترین شرایط تحریمی توانسه مسیر خود را ادامه دهد. هدف ایجاد سیستمی صددرصد امن است تا بتواند به عنوان دیواری محکم در برابر هر تحریم ایستادگی کند.



الکساندر ماکسیمف، نماینده اتاق بازرگانی و صنایع روسیه ایران هم علت اصلی عدم پیشرفت قراردادهای منعقده را سوءتفاهم و عدم درک متقابل طرفین از انجام فعالیت مورد نظر دانست و بر لزوم وجود پشتیبانی مالی و برنامه ریزی برای اجرای پروژه ها تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 248950
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار